Tipy, jak budovat vztahy v B2B

Tipy, jak budovat vztahy v B2B
9. 5. 2018

Značka je nedílnou součástí marketingu každé firmy, a proto je potřeba ji rozvíjet a posouvat kupředu. Jednou ze základních cest péče o svůj brand je budování důvěryhodných vztahů se svými klienty.

V rámci B2B se obchody navazují mezi společnostmi, a tak je třeba se na budování značky dívat trochu jinak. Zde nehrají roli reference od koncových zákazníků, nýbrž od ostatních společností. A právě ty pomáhají upevnit povědomí o firmě, její důvěryhodnost a postavení na trhu.  

V současné době sice moderní technologie usnadňují všem práci a šetří čas, ale přesto bude v popředí stát důvěra, kterou je potřebovat vybudovat krůček po krůčku. Pomůže tak k upevnění pozitivní image a postavení v daném odvětví.

Kde je důvěra, tam jsou i kladné reference a ohlasy, které jasné mluví o dané firmě a její činnosti, a usnadňují tak následnou spolupráci s dalšími obchodními partnery. Zkrátka budete předem vědět, do čeho jdete, a to je v dnešní uspěchané době velké plus.

Jasným příkladem může být třeba paní Lenka, spolehlivá a pečlivá majitelka menší účetní firmy. Ví, že je potřeba se prezentovat, a tak vlastní kvalitní webové stránky, včetně sekce „spokojení zákazníci“. Vzhledem k její šikovnosti se informace o jejím podnikání rozletí rychlostí blesku a mnoho potenciálních klientů začne lačnit po vedení účetnictví a zpracování daňového přiznání. Její značka je zkrátka silná a důvěryhodná.

V současné době existují různé nástroje pro budování referencí. Základem jsou internetové stránky a zápisy v katalozích, ty však můžete podpořit také prezentací na sociálních sítích prostřednictvím profilů na Facebooku či LinkedInu.  A pro B2B oblast tu jsme ještě také my –profil v Bezones totiž slouží jako online referenční listina. Mezi společnostmi zde dochází k hodnocení a výměně referencí, čímž si vzájemně posilují status svého brandu a připravují živnou půdu k dalším obchodním příležitostem.

 

 

Další články

Úspěšná Bezones akce - SOVA OPEN DAY

31. 10. 2018

Druhý ročník SOVA OPEN DAY je za námi. Program v režii internetové agentury SOVA NET, business komunity Bezones a vzdělávací agentury SOVA STUDIO přilákal zájemce o inspirativní nápady...

HVĚZDNÁ CHVÍLE PRO OUTSOURCING?

27. 9. 2018

Jak potvrzují poslední měsíce, nedostatek kvalifikovaných pracovníků aktuálně brzdí rozvoj mnoha firem v České republice a stává se palčivým problémem. Firmy obtížně hledají...

Buďte víc offline aneb 7 tipů pro digitální detox

17. 8. 2018

Ruku na srdce, v dnešní době jsme skoro všichni přirostlí k mobilním telefonům či počítačům. S tímto fenoménem bohužel souvisí i naše zdraví. A to nejen fyzické, kdy jsme neustále...